Директориите за статии все още са често използвано средство за линк билдинг, въпреки големите промени в алгоритъма на Google, масовите наказания на подобни чуждестранни директории, заспамването им първо с множество изходящи линкове към често „съмнителни“ сайтове, а после споделянето на статиите в едно голямо количество още по-заспамени български социални мрежи (т.н. социалки).
Защо продължаваме да публикуваме в директории за статии?
Може би най-логичният отговор е: „Защото е бързо, лесно и безплатно да получим обратен линк“. Всичко това, разбира се, става за сметка на качеството на линковете. Но дали наистина липсват качествени български директории за статии? По-долу ви представям актуален списък с работещи ресурси, като срещу всяка директория ще видите няколко полезни критерия, по които да определите доколко си струва да публикувате в нея и изобщо с каква цел.
Кога могат да ни бъдат полезни
Както споменах, използването на подобни ресурси за изграждане на връзки към вашия сайт носят своите рискове, но могат да ви бъдат и доста полезни в зависимост от целите. Ето кога наистина могат да ни донесат плюсове за сайта:
- разнообразяване на линк профила – за да бъде максимално ефектина външната оптимизация на сайта винаги е добре да се използват разнообразни източници на линкове. Наистина има значение дали входящите ви линкове ще бъдат единствено от общи директории, бизнес каталози, форуми, социални мрежи, или ще има и контекстуални такива от тематично свързано съдържание. Когато не разполагате със други свои сайтове, от които да пуснете тематичен линк или просто не можете да си позволите платените публикации в други сайтове, артикъл директориите са компромисно решение
- разреждане на анкърите – доста често срещана грешка, допускана от хората, които сами оптимизират сайта си или просто са попаднали на неправилната SEO агенция, е пренасищането с входящи линкове, които са с еднакъв анкър текст, особено по основните фрази, по които се оптимизира сайта. Чрез новите контекстуални линкове от различни домейни, можете да ограничите влиянието на негативния ефект от допуснатите в миналото грешки.
- брандиране – колкото и странно, а за някои и дори нелепо би прозвучало, но да – чрез директориите за статии, можете да помогнете на сайта си да стане по-разпознаваем за търсачките. И тук не говорим толкова за линкове, а за присъствието на вашия бранд или домейн на сайта в тематична статия, публикувана във външен ресурс. Споменаванията на вашият бранд или сайт (дори без линк) са един от факторите, които влияят на цялостното присъствие на сайта ви и неговото позициониране. Ефектът разбира се ще бъде по-голям, когато споменаването на бранда е в тематично свързана статия.
- оптимизация на местен бизнес – тук отново се връщаме на предходната точка, но в комбинация със споменаване на име на фирма, адрес и телефон.
- изграждане на deep линкове (към вътрешни страници) – един от недостатъците на някои други ресурси като например общите директории и бизнес каталозите не позволяват линкване на вътрешни страници (а само заглавната). Пускането на публикация в директория за статии е начин да получите обратен линк към продуктова страница например.
- 2-nd tier линк билдинг – когато искате да засилите страница от друг домейн, в която има линк към вашия сайт. По този начин, естествено, ще увеличите и тежестта на входящия линк.
- трафик – както ще се убедите сами, почти няма български директории, които правят сносен трафик. Все пак всеки клик би могъл да ви доведе потенциални клиенти, така че не бива да подценяваме и това предимство. За целта обаче: не публикувайте статии за търсачката, а за случайния потребител, който би могъл да прочете написаното. Добре е и да се вкара малко call to action, за да привлечете вниманието и да накарате читателят да кликне върху линка ви.
Не е трудно да се възползвате от всички предимства едновременно, просто е нужна една малка доза повече усилия.
Идва време да ви представя и таблицата с директории, както и пояснения кое какво означава:
URL – мисля е ясно, това е домейна на директорията (някои от тях са на поддомейн).
IP – това е IP адреса, на който се намира сайта. Все още е спорно твърдението в каква степен Google придава тежест на линковете от едно и също IP и една и съща C клас мрежа (третата поред двойка в IP-то), ако вашият сайт е разположен в същата.
MOZ DA – авторитет на домейна според популярния инструмент OSE на MOZ. За България според мен оценка над 25 е добър сигнал.
Majestic TF – също оценка за авторитет на домейна според инструмента Majestic. Оценка над 15 е доста добре за България.
Ahrefs DR – и още един показател доколко силен е домейна според тула Ahrefs. Оценка над 45 е качествена.
Трафик – това е прогнозирния органичен трафик според инстурмента Serpstat (бившия Prodvigator). Изчислява се на база позициите на сайта по множество фрази, които имат търсения (и са в базата данни), търсенията по тези фрази, вероятно и CTR (тук техен представител може да ме коригира). Но тук идва един много тънък и важен момент – според вас имат ли значение фактори като споменатите оценки от трите различни тула, когато можеш да получиш оценка директно от Google за авторитета на един сайт – чрез органичния трафик. Мога да ви изброя няколко сайта с DA>70, които са наказани, т.е невидими са за търсачките, следователно линк от тях ще прехвърли негативи и към вашия сайт. Според мен трафик над 400-500 означава, че съответната директория за статии най-малкото няма някакви сериозни наказания.
Публикуване – в някои директории се изисква регистрация, преди получаване на достъп до авторски профил, при други просто изпращаш статията си чрез контактна форма, а при трети достъп се получава „на лично“, така да се каже. Нужно е да се свържеш със собственика и ако той прецени, може да ти пусне достъп. Има и няколко платени директории за статии.
Изтегли таблицата от тук!
URL | IP | Moz DA | Majestic TF | Ahrefs DR | Трафик (serpstat) | Публикуване |
---|---|---|---|---|---|---|
ink.jabse.com | 78.90.140.115 | 42 | 32 | 54 | n/a | без регистрация |
topbg.org | 87.118.140.44 | 41 | 23 | 53 | 1744 | платена |
ipotpal.webpossessor.com | 91.196.125.42 | 32 | 10 | 49 | n/a | с регистрация |
kak-da.com | 79.124.75.52 | 31 | 8 | 48 | 43491 | с регистрация |
goodlinq.info | 85.159.208.87 | 28 | 10 | 41 | 430 | доверени автори |
statii.onlainbg.com | 82.119.92.40 | 27 | 6 | 39 | n/a | с регистрация |
eu-bloger.eu | 82.118.242.60 | 26 | 3 | 47 | 589 | платена |
blacksea.biz | 192.185.17.101 | 26 | 1 | 33 | 300 | без регистрация |
socialdude.net | 79.98.109.138 | 26 | 7 | 47 | 1780 | с регистрация |
blog.ipartee.com | 195.191.149.147 | 25 | 9 | 38 | 200 | доверени автори |
withscope.com | 64.90.51.11 | 25 | 16 | 40 | 171 | с регистрация |
rozovadolina.net | 79.124.16.73 | 24 | 7 | 39 | 561 | с регистрация |
blogomania.org | 91.196.125.125 | 23 | 5 | 43 | 350 | с регистрация |
linknotize.eu | 85.159.208.87 | 23 | 22 | 46 | 728 | доверени автори |
statii.net | 104.28.2.83 | 23 | 8 | 48 | 1182 | с регистрация |
spodeli.eu | 193.107.68.191 | 23 | 6 | 44 | 23636 | с регистрация |
obyavi.biz | 82.119.92.40 | 22 | 7 | 33 | 209 | с регистрация |
vqte.com | 85.159.208.87 | 22 | 13 | 44 | 219 | доверени автори |
myseoblog.org | 195.191.149.231 | 21 | 7 | 40 | 245 | с регистрация |
razkazi.info | 195.191.149.231 | 21 | 5 | 42 | 321 | с регистрация |
websuper.net | 91.236.136.145 | 21 | 7 | 41 | 831 | с регистрация |
lookbg.net | 193.107.69.76 | 21 | 7 | 34 | 11 | платена |
pc-varna.com | 193.107.36.100 | 21 | 10 | 37 | 0 | с регистрация |
statiiki.com | 195.191.149.231 | 20 | 7 | 41 | 783 | с регистрация |
peroto.net | 91.196.124.175 | 20 | 1 | 37 | 741 | с регистрация |
authorbg.com | 91.215.216.56 | 19 | 9 | 50 | 568 | с регистрация |
warminaz.com | 195.191.149.231 | 19 | 3 | 37 | 38 | с регистрация |
spalnite.net | 78.128.62.240 | 19 | 0 | 15 | 0 | без регистрация |
yapl.org | 85.159.208.87 | 18 | 19 | 44 | 529 | доверени автори |
articlepro.eu | 195.191.149.35 | 18 | 5 | 34 | 2695 | платена |
goldenumbrella.info | 79.98.109.34 | 17 | 0 | 36 | 6 | доверени автори |
lover-bg.com | 195.191.148.116 | 16 | 26 | 38 | 2816 | с регистрация |
itwassoeasy.com | 192.185.121.135 | 16 | 13 | 34 | 3 | доверени автори |
jitkam.com | 142.4.203.239 | 16 | 7 | 41 | 554 | без регистрация |
gg2002.com | 85.159.208.87 | 15 | 11 | 38 | 107 | доверени автори |
идеи.net | n/f | 15 | 0 | 33 | n/a | без регистрация |
adduce.org | 195.191.148.116 | 14 | 7 | 29 | 27 | доверени автори |
veda-bg.org | 85.159.208.87 | 13 | 12 | 32 | 1 | доверени автори |
statii.info | 195.191.149.231 | 13 | 0 | 27 | 112 | с регистрация |
статии.com | n/f | 13 | 1 | 33 | n/a | с регистрация |
webstatii.net | 91.121.62.55 | 10 | 4 | 28 | 68 | с регистрация |
statiite.pw | 78.128.62.240 | 10 | 0 | 36 | 2 | без регистрация |
осветление.net | n/f | 10 | 2 | 34 | n/a | без регистрация |
statiite.org | 78.128.62.240 | 8 | 0 | 32 | 1 | без регистрация |
юни