В днешни дни, SEO (Search Engine Optimization) е много често използван термин. Всеки един от всеки 5 бизнесмени се интересува от интернет маркетинга и силно желае да класира уеб сайта си на първа страница в Google.
Масовото мнение е че:
„Всичко е за класиране на първа страница в Google, когато някой търси конкретни ключови думи.“
Вярно е, но един SEO експерт може да направи много повече от това:
Започва с това, че уеб сайтът ви трябва да се хареса на алгоритмите за класиране в Google, като разбере какво точно Google очаква от най-популярните уеб сайтове.
Да се гмурнем по-дълбоко,
Защо използваме Google за търсения?
– Отговорът е „Защото намираме това, което търсим“.
Да, единствената причина е брилянтен потребителски опит. И Google приема този факт много сериозно. Всяка актуализация на търсачката има основна цел да подобри практическата работа на потребителите.
Сега, от тук можем да разберем, че „SEO всъщност е за подобряване на потребителския опит“… Как можем да подобрим така наречения User Experience сега?
Съвсем просто е, мислете като клиент, обърнете се към гигантите във вашата ниша и почерпете опит. Докато проверявате уеб сайтовете, ще намерите някои общи практики, които всички те следват:
- SSL сертификат;
- достатъчна бързина;
- ясно, подробно и информативно описание;
- приятен дизайн;
- лесна ползваемост;
- страници за нас и контакти с ясна информация за връзка;
- няколко изгледа на един продукт, така че потребителят да може да си изгради максимално пълна и правилна представа за това, как ще изглежда продукта;
- едностъпкова страница за поръчки (лесно за потребителя);
някои други точки, които подобряват цялостния потребителски опит.
Има буквално стотици наглед дребни нещица, които трябва да се направят по определен начин, така че да задържат потребителя на сайта (страницата) и да го подтикват да разгледа и част от останалото съдържание.
Някои от тях са свързани с техническото seo, другата – с дизайна и ползваемостта. Мислете като клиент и се опитайте да се съсредоточите върху това, да направите нещата по-лесни за ползване и винаги да им дадете причина да останат…. и да се завръщат!
Много е важно да комуникирате с Гугъл, за да разберете дали сте на прав път и къде не се справяте толкова добре и защо. Това става посредством Search Console, Google Analytics и Таг Мениджъра.
След като бъдат създадени комуникационни и аналитични програми, тогава започва задачата за привличане на съответната аудитория: това включва изграждането на силни и релевантни линкове, може да включва малко брандинг, PR, публикации с различни функции и задачи.
Винаги предпочитайте качествени връзки пред количествените. Предоставяйте само такива линкове, в които аудиторията може да намери нещо интересно, важно, стойностно и което чудесно би допълнило основното съдържание.
До сега често се ползваха (и в момента даже) линкове от сателитни сайтове (такива, създадени само за seo и за да осигурят тематични връзки към главния сайт). Но, хипер връзки от сайтове без трафик, не срещат одобрението на търсачката и реално няма особена полза от тях, а понякога даже може и да навредят.
Целта на този материал е да запомните 2 неща:
– SEO е сложен, динамичен, времеотнемащ процес, които има за цел да послужи като сватовник. Да даде на хората най-добрите резултати от това, което търсят, опитвайки се да отгатне предварително техните намерения.
– Главната самоцел не бива да е класирането на първа страница на важните ключови думи за вашия бизнес, ами максималното удовлетворяване на потребителя. Ако той сметне, че тук са удовлетворени неговите нужди, това ще рефлектира и върху подредбата на SERP-a, едва ли не като страничен ефект.
Дек.