Някой ви е казал, че е хубаво да си направите SEO одит на сайта, но вие все още не сте убедени напълно. Обмисляте го и не сте наясно с какво и до колко той би бил полезен за бизнеса ви. Сега тук ще поговорим за 5-те причини, заради които вие трябва да се доверите на професионална SEO агенция и да получите подробен анализ на сайта си.
1. Искате да направите редизайн сайта си
Често фирмите прибягват до редизайн с надеждата да го направят много по-красив и фотогеничен за потребителите си. Идеята, с която тръгват е чудесна и най-вероятно ще получат своя по-хубав и обновен сайт, благодарение на препоръчан уеб дизайнер или фирма. Дори могат да се чувстват развълнувани от чисто новия му вид и да нямат никакво търпение да го покажат пред света. За жалост вероятността това да се случи е много малка.
Причината е много простичка. Голяма част от уеб дизайнерите и уеб програмистите не си дават сметка какво огромно въздействие има редизайна върху SEO-то на по-късен етап. Могат да го разберат едва когато проверят отчетите и ранклистата и осъзнаят, че посещенията и класирането е доста понижено.
SEO одитът ще ви позволи да извършите редизайна на сайта успешно, без това да се отрази негативно на вашия бизнес. Един път тръгне ли да се редизайнва сайта ви, вече няма да имате възможност да разберете къде са били слабите и силни места и върху какво трябва да се работи.
Защо е важно да се извърши SEO одит преди редизайн?
Ще разгледаме два случая. Първият е, ако вашия сайт се е представял много зле от гледна точка на SEO-то. Причините могат да бъдат хиляди, но със сигурност вие трябва да ги знаете, за да избегнете пренасянето на грешките на чисто новия ви сайт.
Втория случай е пълна противоположност. Използвате добри практики, които ви класират чудесно. Не искате ли те да се запазят и за в бъдеще, а не да изчезнат заедно със стария ви сайт?
2. Стартирате нов уеб сайт
Когато стартирате нов бизнес или съвсем скоро сте създали нов сайт, трябва да се възползвате от SEO одит. Той ще ви помогне да разберете какво е представянето ви от гледна точка на SEO-то. Ще разберете защо съществува сайта ви от известно време, но не получавате органично търсене, особено ако не сте инвестирали в оптимизация от самото начало.
Ако проблемът ви е този, то трябва сериозно да се замислите за цялостно SEO за бизнеса ви, но стратегията му е невъзможно да се състави, ако не получите ясна и категорична оценка къде се намирате в момента.
SEO анализът ще ви даде отговори на няколко въпроса с първостепенна важност
- Как се справя вашия сайт след старта му?
- Какво е необходимо да се подобри?
- Има ли проблеми, които пречат на класирането ми? – проблеми с робота, индексиране и др.
3. Никога не сте правили оптимизация на вашия сайт
Дори и да имате уеб сайт, който се класира добре в продължение на месеци или дори години, без да сте предприели никакви мерки за оптимизацията му, е задължително да започнете със SEO одит. Първо защото тези резултати няма да се запазят без действие от ваша страна. И второ този тип SEO анализ ще ви очертае насоките за още по-доброто му класиране и ще набележите критерии за оценка на ефективността на сайта, с които да се предвижвате в правилната посока.
4. Искате да започнете да оптимизирате вашия сайт
Взели сте най-правилното решение и сте готови да направите SEO на сайта си. От къде ще започнете и върху какво ще се съсредоточите. Независимо дали ще опитате сами да оптимизирате сайта, или ще аутсорсвате на SEO агенция, SEO одитът е началото.
Чрез него гарантирате следното – премахване на сериозните опасения, че имате много лоши SEO основи и фундаментални грешки, които биха пречили на класирането ви повече от колкото можете да си представите.
5. Не сте доволни от вашата SEO агенция
Най-вероятно вие сте аутсорсвали SEO оптимизацията на агенция към момента. Дори може би сте минали през няколко агенции, но не сте видели резултат, на който сте се надявали. Установили сте, че обещанията за успех са много гръмки и блазнещи, но действителността е далеч от звездна.
Много оптимизатори прилагат един стандартизиран подход и стратегия към бизнеса, но за да бъде той благоприятен за вас конкретно, той трябва да е съобразен със спецификите и нуждите на вашия бизнес.
При положение, че не сте се отказали и продължавате да търсите професионална фирма за оптимизация на търсачки, която да постигне реални резултати, то първата стъпка е извършването на SEO одит.
Само така ще разберете къде се намира и как се представя вашия сайт към момент. Къде са бъркали агенции в миналото? Какво още трябва да се приложи като добра практика от гледна точка на SEO-то? Как да си изградите съвсем нова и дългосрочна SEO стратегия, която дава реален резултат.
Това са само една част от причините, които да ви подканят да вземете решение за одит на сайта ви. Има и много други ситуации, чието решение е този вид анализ. Най-важното е да запомните следното:
Усилията, вложени в по-добро класиране на сайта, привличане на таргетиран трафик и реализиране на повече конверсии започва със SEO одит и два след това е възможно да приложите подходяща SEO стратегия и да се увенчайте с така желания успех.
Апр.