9 нови функции на Facebook, които всеки търговец трябва да знае

Публикувано от:

През 2016г Марк Зукърбърг представи един много амбициозен 10 годишен план за развитието на Facebook. Акцентът е поставен върху възможността на хората да споделят всичко с всеки посредством разработени приложения. Компанията вече е поставила много здрави основи за успешното реализиране на техния план, които несъмнено ще окажат влияние на бизнеса.

1. Платформата Messenger

С ъпдейта F8 на Messenger се откриха нови възможности за търговците  чрез интегрирането на ботове в платформата. За тях трябва да мислим като за асистенти. Целта им е да предостави на бизнеса по-добър контакт с клиентите му. Вече можете да се свържете с тях, чрез една напълно нова услуга, а именно чрез персонализирани съобщения в платформата на Messenger.

Какво ще се промени за търговците?

Пред хоризонта им се откриват съвсем нови пътища за реализация на продуктите и услугите и утвърждаване на марката им. Messenger ботовете осигуряват канал за връзка с клиента, който до сега не е бил достъпен за бизнеса.

От тук нататък ще се промени изцяло начинът, по който трябва да се взаимодейства и споделя в социалните мрежи. Статистиката показва, че потребителите на Messenger са над 900 млн месечно и техният брой непрестанно нараства. Тази огромна численост говори за започналия преход от обществените към частните социални мрежи, от който на търговците се дава възможност да се възползват.

Facebook съобщи, че всеки един бизнес ще получи достъп до цялата необходима информация и примери за добри практики за изграждането на собствените си Messenger ботове. Ако търговците изпитват затруднение при създаването и управляването им, компанията ще предостави списък с „бот партньори“, които да се заемат с тази кампания вместо бизнеса.

2. Интерактивно видео (API)

Промените във Facebook поставиха огромен акцент върху видеото в социалната мрежа. Целта им бе да предоставят на потребителите едно завладяващо преживяване посредством Facebook live API.

Търговците могат да ангажират клиентите в огромна степен чрез този вид интерактивно видео на живо. Вече не е задължително да притежават смартфон, за да му се насладят. Предоставени са възможности за изглед от различни устройства посредством различни настройки.

Какво влияние ще има API за търговците?

От Facebook са отчели огромен брой изгледани видеa. Само за Януари те са над 100 милиона часа. Маркетинговите специалисти трябва да вземат под огромно внимание тази тенденция и да насочат усилията си в изграждането на завладяващо представяне на продуктите, именно чрез API. Видеото се превръща в приоритет 1 в алгоритъма на Facebook.

3. Профил Expression Kit

Още миналата година Facebook позволи на потребителите си  да създадат персонализирано видео до 7 секунди, което да ги представя и да се използва за профил видео. Неговото местоположение е в горния ъгъл на профила ви, където е мястото на профилната снимка.

Към този момент Expression Kit поддържа 6 приложения – Boomerang by Instagram, Lollicam, BeautyPlus, Cinemagraph Pro by Flixel, Lollicam, MSQRD, and Vine.

Как може бизнесът да се възползва?

Търговците могат да представят себе си и бизнесът си по един интересен за клиентите начин. Свободни са да демонстрират своята личност или „тайни от кухнята“ напълно автентично и буквално да се разкрият пред тях. Това е съвсем различен канал за свързване с потребителите, ангажиране на вниманието им и изграждане на доверие.

4. Виртуална реалност (VR)

Ъпдейта на Facebook F8 поставя началото на едно много вълнуващо изживяване, а именно създаването на виртуална реалност. На този етап, за да се изгради тя, са необходими 17 високо професионални камери, които заснемат 360 градусови кадри.

Изграждането на система, която да осигурява виртуална реалност струва от порядъка на 30 000 $. На конференцията си Facebook направиха демонстрация на новата технология. Тя дава възможност на няколко човека да се свържат във виртуална реалност, което само по себе си е повече от невероятно.

Към момента технологията е много скъпа за повечето бизнеси и е необходима голяма финансова сила за изпълнението на 360 градусови видеа. Тенденцията е устройствата и необходимите техники да стават все по-достъпни и това е приоритет на множество технологични компании.

Наложително е търговците и маркетинговите специалисти да следят внимателно развитието на технологията „социална VR“, както я наричат от Facebook, за да имат възможността да се възползват от създаване на лични VR видеа за бизнеса си.

5. Споделяне на цитати

Поредното нововъведение във Facebook е изчистването на всякакви трудности при споделянето на цитат. Към тях могат да се добавят без проблем собствени мисли и коментари. Целта е да се даде възможност на потребителите да споделят текст от любима книга или статия, която им е направила впечатление. Сами можете да се досетите къде е фокусът тук – потребителското преживяване.

Защо това е важно за бизнеса?

Търговците могат да популяризират своето съдържание във Facebook много по-лесно от преди. Необходимо е само да изградят share бутони в своите уеб страници или приложения. На пръв поглед това е една проста функция, но тя крие огромен потенциал.

От сега нататък бизнесът лесно може да улови потребителските нагласи  чрез споделянията и да привлече много повече трафик обратно към сайта си.

6. Бутонът Save

С ъпдейта F8, Facebook активира бутона Save. Той предназначен за всички потребители, които искат да запазят нещо в мрежата за преглед на по-късен етап. От компанията съобщиха, че тази функция работи успешно на всички устройства. Ако сте запазили връзка през мобилния си телефон, то без проблем ще я прегледате вечерта на компютъра си.

Какво означава това за търговците?

Тази функция не е нова и редица платформи я притежават. Запазените връзки във Facebook ще дадат представа на бизнеса какво работи в тяхна полза и какво не, и каква е ангажираността на клиентите спрямо това, което предлагат. От друга стана, тази статистика може да се използва и за планиране на интересно съдържание за в бъдеще.

7. Account Kit

Улесненият достъп дава възможност на бизнеса да популяризира приложенията си в много по-голям мащаб. Вече не необходимо да се използва парола за вход. Хората имат избор между въвеждане на телефонен номер или мейл.

Как това влияе на бизнеса?

Потребителите могат да използват Account Kit без да се налага да споделят информация от профила си във Facebook. Дори не се налага да имат такъв. Премахването на тази бариера и въвеждането на улеснения достъп помага на бизнеса да увеличи значително аудиторията си и регистрациите на нови потенциални клиенти.

8. Мигновени статии

Те бяха въведени още през май 2015г, но с новия ъпдейт на Facebook вече са достъпни за всички, публикуващи съдържание в социалната мрежа. Мигновените статии дават възможност за четене до 10 пъти по-бързо от обикновенните мобилни статии.

За зареждането им се необходими по-малко от 8 секунди и поддържат огромен набор от интерактивни функции. Можете да вдъхнете живот на историите си, чрез автоматичното пускане на видео или увеличаване на изображения от галерията ви.

Как бизнесът да се възползва от тази функция?

Мигновените статии са получили над 20% повече кликвания, в сравнение с обикновените такива. След като някой кликне на статията, шансът да се откаже от нея намалява с до 70%. Те са споделяни средно 30% повече от мобилните статии.

При тази статистика няма как да не се убедите, че мигновените статии ще допринесът за бизнесът ви. Това е една прекрасна възможност да популяризирате съдържанието в блога си и да генерирате в пъти по-голяма ангажираност на аудиторията.

9. Кръстосано публикуване на видеа

Тази новост е огромно улеснение за бизнеса. Публикуването на видео е вече още по-опростено и се отнася най-вече за собствениците на няколко страници в един бизнес мениджър акаунт. В страницата си в Facebook, търговецът може да зададе друга страница като разширение на бизнеса и повторно да използва видеото в нея, без да се налага да го качва отново.

Какво означава това за бизнеса?

Много търговци създават по няколко страници на бизнеса си, насочени към различни аудитории. Доста често се случва да се използват едни и същи видео клипове. Новата функция на Facebook опростява този процес и в същото време значително по-лесно се измерва ефективността на видеото в различните страници.

 

0
Loading Facebook Comments ...

Add a Comment