Не е нужно да си SEO специалист, за да си чувал за популярните ъпдейти на Google алгоритъма. Едва ли има уебмастър, който не е попадал на информация за Панда или Пингвин ъпдейтите, тъй като при тяхното пускане се наблюдават значителни промени в позициите на сайтовете при търсене по различни заявки от страна на потребителите. Това може да доведе до драстични спадове в трафика и налага търсене на причините и отстраняване на евентуални проблеми. Както вече писах, най-добре е да се изчака известно време, за да отмине ъпдейта и едва след това, ако спадът продължи или не се възвърне поне по-голямата част от органичния трафик, тогава да се предприемат по-сериозни действия.
В тази статия ще засегна най-популярните причини за алгоритмично или ръчно наказание, без значение дали причината е била on-page или off-page, нито дали умишлено е направен опит за манипулиране на резултатите или заради незнание. Освен тях, ще посочим и такива, за които може и да не знаете, че биха навредили на сайта ви:
- Регистрация на домейн, в който се съдържа запазена марка, като целта е печалба от реклами
- Регистрация на домейн, който представлява версия на популярен бранд с правописни грешки, като целта е да бъде пренасочена част от трафика към тях – например gogle. Въпреки, че при дадения пример, ще забележите, че редиректва към правилния домейн.
- Използване на излишни редиректи, особено когато потребителят влиза на заглавната страница от търсачката
- Основната навигация изисква Javascript или Flash, и това в комбинация с обидно за търсачката малко текст на самите страници
- Използване на рамки (frames) в целеви страници (landing pages) или важни категории от сайта. По принцип рамките не противоречат на правилата на Google, но е най-добре да се избягва тяхната употреба
- Използване на едни и същи заглавия за много страници в един сайт, или използване на безсмислени такива, нерелевантни към съдържанието
- Пингване по няколко пъти в минута, за да се създаде впечатление, че постоянно се добавя ново съдържание
- Страница 404 „Не е намерена“ връща статус 200 – ок към ботовете, обхождащи сайта. По принцип статус 404 означава за паяците, че не трябва да индексират съответната страница. Когато получават обаче статус 200, те следва да индексират несъществуваща страница.
- Използване на скрит в кода текст или такъв с дребен шрифт, с цел да бъде прочетен от ботовете, но да остане скрит за потребителите. Това обикновено се прави с цел поставяне на голямо количество ключови думи, без това да вреди видимо на дизайна и функционалностите на сайта, а също така и user experience
- Keyword stuffing е вече отдавна загинала спам техника, която освен наказание няма да ви донесе нещо друго – без значение дали е в скрит текст, както стана въпрос в горната точка, в заглавието, описанието или вътре в текста
- Купуване на изтекли домейни, които са имали добро минало и пренасочване към нерелевантни сайтове.
- Автоматично генериран текст с помощта на програма чрез включване на множество фрази, които имат голям брой търсения
- Купуване на връзки от специализирани платформи и ферми за линкове, спам сайтове, в които на една страница има множество изходящи линкове, към различни по тематика сайтове.
- Допускане на спам коментари на страница от вашия сайт. Ето защо от гледна точка на SEO е силно препоръчително всички коментари, позволяващи добавяне на изходящ линк да бъдат обект на модерация и предварително одобрение.
- Изходящи линкове към съмнителни или наказани сайтове, а също така и „лош“ анкор текст.
- Създаване на стотици изкуствени социални профили с цел голямо количество социални сигнали или ревюта
- Скрити по различен начин изходящи линкове в сайта
- Вкарване на голямо количество ново съдържание в стари и неактуални публикации, като текста е оптимизиран към силно търсени в момента фрази
- Публично обявяване, че като собственик на сайт X, продавате или купувате линкове, предлагате платени публикации от гост автори с цел линк, „спонсорство“ или „партньорство“ със същата цел, организиране на публични игри и кампании, подтикващи в прав текст потребителите да споделят линк към вашия сайт.
- Репорти към Google от потребители или „доброжелатели“
- Агресивни като количество и честота гост блог публикации и прес рилийзи, с линкове от типа „точна ключова фраза“
- Негативно SEO – въпреки, че от Google са предприели мерки срещу негативното SEO, или поставяне на нискокачествени, спамърски линкове към вашия сайт от страна на конкуренти или други недоброжелатели, ако нещата са направени добре завоалирано, може неочаквано да се окажете в доста неприятна ситуация.
Можете да прочетете за всички други възможни причини за наказание и как трябва да реагирате при Google ъпдейт.
Авг.