Съдържанието като част от On-page оптимизацията

Публикувано от:

sadarjenieПопулярната в SEO средите фраза „Съдържанието е цар“ важи в пълна сила, и неслучайно започвам с него поредицата от основни On-page фактори. В статията ще се опитам максимално подробно да засегна всички начини, по които съдържанието може по един или друг начин да окаже влияние върху класирането и органичния трафик от Google. Ето и важните отправни точки на съдържанието като елемент на вътрешната оптимизация на сайта.

  • Направете проучване по какви ключови думи повече хора биха търсили статията ви. За целта използвайте Google Keyword Planner.
  • Времето на keyword stuffing техниките, при които в дадена статия безразборно и многократно се наблъскват ключови думи, отдавна отмина, особено след появата на Panda ъпдейта. Разбира се, необходимо е да се оптимизира съдържанието, като се споменават ключовите думи, по които искате сайта да се класира, но всичко трябва да бъде натурално, добре структурирано и повече насочено към потребителя, а не толкова целенасочено към търсачките. Още повече, че след навлизането на семантичното търсене (Google Hummingbird ъпдейта) през 2013, Google вече разбира за какво става въпрос в статията и взима предвид не само отделни ключови думи, но целия контекст. 
  • Искате да имате сайт с много и в същото време интересно съдържание, но нямате възможност/умения да пишете или да плащате на автори? Решението е лесно, копирате чуждо съдържание и го слагате във вашия сайт? Това освен, че нарушава авторското право, (ако го правите без разрешение и позоваване на източника), носи със себе си и доста рискове за Panda наказание. Ще си кажете, ха – аз имам такъв сайт от 2 години, никакъв ъпдейт не ме е наказвал. Да, това може и да е така, но рано или късно ще ви дойде като гръм от ясно небе. Повечето новинарски сайтове използват едни и същи текстове за новините си, но Google разбира какъв тип сайтове са и не ги закача, особено по-авторитетните (и това не е гаранция). От изключително значение е съдържанието ви да е с много висока уникалност, ако не искате проблеми с Google
  • Редовно публикуване на свежо съдържание – това е абсолютно задължително, ако искате сайтът ви да се развива и получава по-висок брой натурални посещения. Причините:
  1. Търсачката обича новото съдържание, защото го смята за най-актуално и съответно би задоволило нуждите на потребителите, които постоянно се променят. Нормално е ако търсите информация по специфична тема, да излизат напред по-скоро публикувани резултати, а не такива от преди 5 години, нали така?
  2. По този начин показвате, че сайтът ви е „жив“. Google не толерира зарязани с месеци и години сайтове, които не предлагат никакво ново съдържание. За търсачката сайта ви става безполезен.
  3. Публикуването на ново съдържание стимулира обхождането на сайта от google ботовете. Това от една страна помага за по-бързо индексиране на всяка нова статия, и от друга за по-доброто цялостно индексиране на сайта и проследяване на връзките между отделните страници в него. По този начин Google ще „разбере“ за какво точно става дума в този сайт, в каква ниша попада и при какви търсения може да бъде полезен на потребителите.
  4. Един от важните фактори за класирането на даден сайт и изграждането на авторитет пред търсачката е броят индексирани страници. Честото пускане на уникално, голямо като количество и полезно за потребителите съдържание означава и по-голям брой авторитетни страници в индекса – огромен плюс.
  5. Редовното публикуване ще засили интереса от страна на потребителите и те ще се връщат за още и още всеки ден, без да ви търсят в Google. Какво означава това – директен трафик, което говори за доверие и популярност на сайта, увеличение на броя посетители на сайта, което може само да ви радва. Дори да намерят блога ви, насочен към някаква по-тясна тематика и видят, че последната публикувана статия е от преди 6 месеца, дали ще се върнат пак? Едва ли.
  •  Полезно – и тук отново говорим за user experience, но не само. Щом е качествено съдържанието, това ще се хареса на потребителя. Какво означава това за вас:
  1. Може да стане ваш редовен читател.
  2. Може да сподели статията в социални мрежи, форуми, личния си блог и т.н. – натурален линк билдинг, който вдига авторитета на сайта, безопасен е, а също така и означава едно – социални сигнали за търсачката. Доста дискусионен е въпроса дали споделянето и „харесването“ на дадени статии в социални мрежи като Facebook, Twitter и Google+ носят позитиви, но моето мнение е, че определено носят. Ето защо е важно да интегрирате социални бутони в сайта си – по-бързо и лесно споделяне.
  3. Споделянията на статията/сайта ще ви донесат освен натурални линкове и сигнали, също така и трафик.

Ако съдържанието е безполезно за потребителя, това ще го накара да напусне почти веднага страницата, което е сигнал за google, че нещо не е наред при вас. Ето защо е много важен увода на статията, заглавието и, изображения, видео и като цяло дизайн и функционалност на сайта. Баунс рейтът също е фактор, който е спорно до каква степен влияе върху позициите, но по мои наблюдения и тестове наистина има значение.

  • Опитайте се да ангажирате потребителя – не се притеснявайте да го подтикнете с посланието си да коментира или сподели статията с други хора. Накарайте го да се застои на сайта, използвайте вътрешни препратки към други подобни статии, които могат да му бъдат от полза. Това е добре и за вътрешния линк билдинг. Много често под статията уебмастърите използват приставка от типа: „Може да харесате също“, „Още по темата“ и т.н., където се показват 4-5 тематично свързани статии. Времето, прекарано на сайта от потребителя също е фактор, който влияе върху позициите на сайта.
  • Дълги, но добре структурирани статии – количеството текст увеличава шанса да се класирате по дълги (long tail) фрази, а не само по определени ключови думи
  • Включвайте синоними на основните ключови думи, за които оптимизирате съдържанието си.

Обобщение

Съдържанието е може би най-важният On-page фактор при SEO оптимизацията. Реално това е нещото, заради което потребителите посещават сайта Ви. Ето защо не бива да се стремите да пишете основно за търсачката, а за посетителите. Публикувайте редовно, уникално, полезно и интересно съдържание, като разбира се насочвате търсачката да разбере за какво точно става въпрос. Това, в комбинация с правилно оптимизиране на сайта по останалите On- и Off-page фактори, рано или късно ще ви донесе успехи.

0
Loading Facebook Comments ...

Add a Comment